جواد لاریجانی:سنگسار قانون شرع و عرف ما است و باید اجرا کنیم/شلاق تنبیه است نه شکنجه/ قصاص بسیار زیبا و مهم است

جون 1, 2011

محمد جواد لاریجانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی حقوق بشر با بیان اینکه برخی از تعهدات و احکام در حقوق بشر سازمان ملل با احکام ایران مغایرت دارد، گفت: به عنوان مثال غرب در تفسیر حق داشتن شریک برای زن و مرد در خانواده می گوید مرد یا زن می توانند غیر از غیرهم جنس، هم جنس را هم به عنوان شریک انتخاب کنند و احتمالا بر اساس این تفسیر در آینده یک گربه هم می تواند با یک انسان ازدواج کند.

لاریجانی اظهار داشت: در مثال دیگری می توان گفت که غرب و حقوق بشر غربی می گوید شلاق شکنجه است در حالیکه در تفسیر ما شلاق برای مجرمی که حکمش شلاق است تنبیه و مجازات است. حال اگر در زندانی در ایران شکنجه ای انجام شود کاری غیر قانونی است و تخلف در هر دستگاهی وجود دارد ولی غربی ها به جای 100 ضربه شلاق 50 سال زندان می کنند و می گویند که این شکنجه نیست.

مشاور قوه قضائیه با بیان اینکه برخی از معاهدات غرب را بحث حقوق بشر پذیرفته ایم ولی این دلیل نمی شود که تفسیر آن را به عهده غربیها بگذاریم، گفت: غرب می گوید هر انسان می تواند دین خود را عوض کند و یا دین جدید را تبلیغ کند ولی در ایران آزادی دین وجود دارد و دین بهائیت که اصلا دین نیست پیروان آن در ایران آزادانه زندگی و تجارت می کنند و پول خوبی هم به جیب زده اند ولی همین بهائی ها حق تبلیغ دین خود را ندارند و در ایران ممنوع است. در این مورد از امام خمینی هم پرسشی شد که ایشان گفتند ادیان در ایران بر اساس قرارداد شهروندی زندگی می کنند ولی حق تبلیغ ندارند.

بیان دیدگاه